آخرین اخبار
کد مطلب: 125438
مديرعامل شركت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري خبر داد
برگزاري دوره‌هاي آموزشي قالي‌بافي در لردگان
تاریخ انتشار : 1396/10/20 09:22:34
نمایش : 2056
مديرعامل شركت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري گفت: سلسله دوره‌هايي در راستاي ارتقاي كيفي و كمي توليد فرش دستباف در روستاهاي شهرستان لردگان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ عليرضا شفيع‌زاده شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار کرد: بر مبناي مطالعات خوشه فرش دستباف بختياري، سلسله دوره‌هايي در راستاي ارتقاي کيفي و کمي توليد فرش دستباف به مدت يک هفته براي علاقه‌مندان و فعالان اين عرصه در روستاهاي شهرستان لردگان برگزار شد.

وي افزود: ارتقاي توانايي در شناخت مواد اوليه، به‌بافي و افزايش بهره‌وري، نقشه‌خواني و اصلاح نواقص و همچنين جلسات آموزشي- تخصصي در زمينه‌هاي چله‌کشي و چله‌دواني و توليد تابلو فرش از محورهاي اين دوره‌هاي آموزشي بود.

مديرعامل شرکت شهرک‌هاي صنعتي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه فرش دستباف بختياري از ديرباز داراي شهرتي جهاني است، ادامه داد: اين شرکت طي ساليان اخير نسبت به راه‌اندازي خوشه فرش دستباف بختياري اقدام کرده و خوشبختانه پيشرفت قابل توجهي در زمينه توسعه بازار، تربيت نيروي انساني و افزايش تخصص براي شناخت مواد اوليه حاصل شده است.

شفيع‌زاده اضافه کرد: در حال حاضر در چهارمحال و بختياري، دو هزار و 400 کارگاه توليد فرش و گليم با اشتغالي بالغ بر 50 هزار نفر فعاليت مي‌کنند و بنابراين نقش خوشه فرش در راستاي آموزش فنون نوين بازاريابي براي توسعه اين بخش مهم اقتصادي انکارناپذير است.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس